Elektrifikace kol

Od léta 2017 jsem elektrifikoval několik kol. První elektrokolo jsem koupil jako tovární výrobek, kolo EasyBike Mi5 od Autokelly. Jízda na tomto kole mě tak nanchla, že jsem se začal zajímat o možnosti přestavby dalších kol pro své ratolesti, aby se mnou mohl někdo jezdit a já ho jen nehonil sám jsa v poho.

V tomto článku chci tyto přestavby postupně dokumentovat. První přestavbu jsem koncem prázdnin 2017 realizoval na poměrně starém horském kole (26") tím způsobem, že jsem u e-pohon koupil výprodejový motor s řídící jednotkou, na bazoši pořídil starou nosičovou baterii, pořídil a upravil pro baterii vhodný nosič, všechno nějak popropojoval, a bylo.
Nyní mám v plánu toto kolo přestavět na nový duralový rám, osadit zadní motor a lahvovou baterii.

Další přestavbu jsem realizoval nedlouho poté na 26" horském kole STR. U e-pohon jsem tentokrát sehnal zapletený motor od Bafang. Řídící jednotku jsem objednal přes eBay, lahvovou baterii jsem opět sehnal na Bazoši. Na začátku prázdnin 2019 jsem pak na kole vyměnil přední pohon za zadní a zadní "V" brzdu jsem zaměnil za mechanickou kotoučovou.

Do další přestavby jsem se pustil před prázdninami 2018. Postup shánění komponent byl obdobný předchozím. Přestavované kolo ale bylo Superior 29" a protože motor Bafang byl zapletený v ráfku pro 26", bylo nutné kolo přeplést. Postup provedení výpletu pak popisuji v samostatném článku.

Zatím poslední přestavba z června 2019 vlastně není úplně přestavbou, ale spíš stavbou, protože jsem kolo skládal na novém rámu s využitím některých zbytných komponent, většinu ale bylo nutné koupit nové. Z kola vznikl tak trochu hybrid, protože rám byl zamýšlený pro trekové kolo 28", motor jsem ale dal zadní v ráfku 26" a přední nechal 28" s "terénnějším" pláštěm. Každé kolo je tedy jiné, ale na kole se jezdí celkem příjemně.