FaceTrack - rozhlížení ve hrách

Z počítačových her mně jako nejsmysuplnější vycházejí simulátory. Samozřejmě ve hrách obecně jde hlavně o odreagování a relax, paření ale často přerůstá do ztráty času až závislosti. Kde se dá opravdu něco naučit, či rozšířit dovednosti, jsou, dle mého úsudku, právě především simulátory. Samozřejmě se dá naučit v různých bojovkách třeba účinně vyvražďovat nepřátele, ale to nyní pomimiňme, mám na mysli pozitivnější dovednosti. Hry, se kterými mám nějakou zkušenost, a které mám nyní na mysli, jsou např. EuroTruckSimulator (ETS), AmericanTruckSimulator (ATS), WarThunder (WT), MS FlightSimulator (FS), MUD Runner a CityCarDriving.

Ve všech těchto hrách jako základní věc, která kazí dojem ze hry (a měla by být řešitelná) je komplikovaná možnost rozhlížení. Už dříve, ve hře IL2 Šturmovik 1946, jsem se pokoušel tento problém řešit pomocí programu FreeTrack, což jakš-takš fungovalo, ale mělo to své mouchy. Po instalaci ETS jsem se loni znovu zamýšlel nad možnostmi řešení. Dříve, při pokusech s Arduinem, jsem procházel, jaké různé rozšiřovací moduly se dají k Arduinu připojit, a co by se mi mohlo hodit. Přitom jsem objevil 6 a 9DOF moduly s čipy MPU6050 a MPU9250, které by mohly k detekci pohybů hlavy posloužit. Dále jsem našel informace o zařízení TrackIMU, které by mělo rozhlížení ve hrách zajišťovat. Pořízení TrackIMU by ale asi bylo poněkud komplikovanější a poněkud nákladné. Říkal jsem si ale: "Co na tom krámu je? Vždyť je to vlastně jen Arduino Pro Micro s 6DOF modulem. Největší problém bude firmware (program do arduina) a uživatelské rozhraní pro Windows."

FaceTrackNoIR

Dalším procházením internetu (na fóru SCS) jsem objevil nástupce FreeTracku, program FaceTrackNoIR, který řeší rozhlížení v současných hrách a nabízí uživatelské rozhraní pro různá řešení vstupního zařízení. Jako vstup umí využít nejen IR světla, ale i např. přímo sledování obličeje, joystick, mobilní telefon, apod. Různé zdroje (trackery) pak více či méně zatěžují CPU. Pro můj záměr bude, předpokládám, jako vstupní zařízení vhodné využít joystick. Arduino Pro Micro totiž umí joystick emulovat a napasovat na jeho výstup osy z MPU6050 by nemuselo být nějak extrémě složité.

Nezbývá, než se pokusit sledovač sestavit, naprogramovat a zprovoznit. Pokud se mi to podaří, výsledek do článku doplním.

Diskusní téma: FaceTrack - rozhlížení ve hrách

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek