Instalace ATI (AMD) Catalyst pro nepodporovanou kartu

K napsání tohoto článku mě dovedla situace, kdy jsem na notebooku HP nw8440 déle než rok provozoval automaticky nainstalované ovladače operačním systémem Windows7 (32 bit). V těchto ovladačích nebylo možné upravovat parametry vyhlazování a provádět další nastavení z důvodu absence ATi Catalyst.

Stáhnout oficiální ovladače pro tuto grafiku a Win7 ze stránek AMD není možné. Po celkem dlouhodobém bádání jsem na webu narazil na informaci o programu Mobility Modder, který umožní použití ovladačů pro stolní grafiku (x1600), po provedení jejich modifikace.

Postup instalace je možné najít buď v angličtině přímo na webu programu, nebo v češtině například zde. Pro můj případ jsem si z webu AMD stáhnul ovladače v Legacy verzi 10.2 (podporuje stolní x1600, která má stejný chipset). Trochu matoucí je, že AMD uvádí, že jde o ovladače pro Vista, které je možné nainstalovat i na Win7 na vlastní riziko; v každém případě to ale funguje.

 

Po instalaci jsem narazil ještě na jeden zádrhel. Po spuštění programu, který pracoval v jiném než plném rozlišení, nedošlo k jeho spuštění na celou obrazovku (fullscreen) a toto nebylo možné v Catalyst změnit (v podrobném nastavení). Bylo nutné provést přepnutí do základního nastavení a tam už příslušná volba dostupná je (připadá to paradoxní jen mně?).