Instalace CM13 na S4 mini

V tomto článku chci zaznamenat své zkušenosti s instalací CM13 na Samsung Galaxy S4 mini LTE (i9195). K tomuto činu jsem se odhodlal po úspěšné opravě telefonu, u něhož se do křemíkového nebe odporoučela základní deska (tento byl i9190 bez LTE). Po sehnání druhého S4 se zničeným LCD jsem z těchto dvou vraků složil jeden funkční přístroj.

Ze dřívějška jsem moc zkušeností s flešováním mobilů neměl (kdysi jsem dával CM7.2 na ZTE Blade), tak jsem trochu tápal, protože ucelený návod v češtině jsem nenašel. První pokusy s flešnutím jsem prováděl ještě na bricknutém i9190, tam ale zavedení čehokoli (TWRP, celého FW...) selhalo. V Odinu sice flešování proběhlo bez chyby, po restartu telefonu ale vždy znovu skončilo bootloopem.

Postup  zavedení CM13 do i9195:

  1. Stáhnout ODIN (já použil v3.12.3) a TWRP pro ODIN a i9195
     - je dobré na SD už nyní vložit ZIPy k flešování (viz bod 8 a poznámky)
  2. Telefon zapnout do Download módu (VolDWN + Home + PWR při zapnutí a následně VolUP pro potvrzení)
  3. Spustit ODIN, připojit telefon - musí být vidět, že se s ODINem vidí (v poli pod ID:COM se objeví ...[COMx]) 
  4. Pomocí tlačítka [ AP ] zavést k flešnutí soubor "recovery.tar.md5"
    - na kartě "Options" vypnout volby "Auto Reboot" a "F. Reset Time" a vrátit se na kartu "Log"
  5. Tlačítkem "Start" provést zavedení TWRP do telefonu, za pár vteřin hotovo, ODIN hlásí "Pass"
  6. (Poté je možné telefon vypnout přidržením PWR) ? viz poznámky
  7. Při dalším zapnutí s přidržením VolUP+Home+PWR (po resetu stačí bez PWR) se nastartuje TWRP, po jeho úvodním nastavení se může pokračovat v instalaci CM
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
  8. Stáhnout potřebné soubory ZIP pro flešování a uložit je na SD kartu (SD vložit do mobilu; toto už může být připraveno od začátku - před zavedením TWRP)
  9. Zazálohovat pomocí TWRP původní systém (teoreticky není nutno; popř. je možné taky zazálohovat nastavení telefonu - aplikace, hovory a SMS)
  10. Vymazat data a vyrovnávací paměť (dalvik, interní úložiště)
  11. Flešnout cm-13*.zip
  12. V zápětí také gapps*.zip
  13. Po dokončení flešování restartovat telefon
     - první start trvá poněkud déle - uspořádávají se apky
  14. Jakmile se to porovná, CM nastartuje a následuje celkem standardní nastavení Google...
Poznámky:
  • je dobré u všech balíčků k instalaci ověřit MD5, ideálně přímo na SD kartě či z jiného místa instalace
  • ad 1 - zavedení TWRP je možné i bez ODINa instalací ZIP přes recovery mód telefonu, u Samsungu je ale ODIN jednodušší a spolehlivější cestou
  • ad 2 - zavedení souboru po výběru [ AP ] chvíli trvá - kontroluje se integrita (viz Log)
  • ad 6 - v návodu na xda-developers se píše, že se telefon po flešnutí TWRP sám zresetuje a je pak třeba bezprostředně po jeho zavibrování stisknout VolUp+Home pro vstup do TWRP
  • ad 7 - po prvním startu TWRP je třeba potvrdit jakousi jeho aktivaci přešoupnutím posuvníku dole (já jsem to poprvé neudělal, místo toho jsem telefon vypl a TWRP pak nenabíhal); je také možné přepnout rozhraní do češtiny atd.
  • ad 8 - pokud máme ZIPy na SD od začátku, ušetříme si jedno vypnutí/vložení SD/zapnutí
  • ad 10 - při zavádění CM jsem z TWRP provedl jen tovární nastavení (data/cache/dalvik), pak ale bylo po startu CM interní úložiště poněkud zahnojené (kdoví čím), takže jsem to řešil dalším továrním resetem + výmazem interního úložiště
Otazníky:
  • Zajímalo by mě, jestli, když nainstaluji gapps v nějaké oškubanější verzi, budu mít neinstalované apky možnost stáhnout přes Play (popř. které ne)
  • Nepřišel jsem na to, kde sehnat MD5 pro soubor CM13 (edit: místo MD5 je udáváno SHA1)
  • ... a taky, jestli se dá nějak přeuspořádat interní paměť