Minirecenze ZTE Blade C (V889S)

Protože používání chytrého telefonu není bez vad (malá výdrž baterie, pro běžného uživatele až moc možností, tzn. nepřehlednost atd.), zaujal mě na stránkách mironet.cz tento laciný telefon od ZTE. Potřeboval jsem totiž sehnat švagrovi něco, co poslouží primárně jako čtečke e-knih, s ostatními funkcemi spíše jako bonus k tomu, a to včetně telefonování. Nejsem si totiž jist, že telefon, který vyžaduje nabíjení obden, bude švagr ochoten používat jako hlavní přístroj.

Po jeho týdením používání (spočívajícím hlavně v instalaci programů a nastavení do stavu použitelnosti) jsem byl přístrojem mile překvapen. Sám jsem majitelem podobného přístroje od ALCATELu, a to OT997D. Podobně jako ZTE je i OT dualsim od čínského výrobce, má však o něco větší úhlopříčku, starší android, lepší fotoaparát, více paměti apod. Zhruba před rokem byl tento ALCATEL hodnocen jako nej dualsim na trhu (měl lepší hodnocení než Samsung Galaxy S Duos). Podle mého názoru se ALCATELu v některých parametrech ZTE vyrovná, v některých je dokonce i lepší. Moje hodnocení je samozřejmě zatíženo tím, co od takového přístroje očekávám já a na co jej používám. Níže tedy krátké srovnání:

Plusy:

+ šikovnější rozměry ZTE 4" (OT má 4.3" - pro mě už na mezi pádlovitosti)
+ rozlišení 480x800 bez SW tlačítek (u OT ubírají tlačítka místo na displeji)
+ Android 4.1.1 (OT má 4.0.4)
+ šikovně umístěné sloty pro SIM i SD
+++ cena přístroje cca 2000,- (OT jsem pořizoval za cca 4800,- a podobné přístroje si zhruba takovouto cenovku stále drží)

Mínusy:

- ne úplně dokonalá lokalizace (na pár místech jsem narazil dokonce na čínštinu)
- ve standardním launcheru nefunguje obracení displeje (v aplikacích ale ano)
- mizerný foťák bez AF (kromě ostření problémy s přepaly apod.)
- foťák navíc nemá LED blesk (LED u OT vrhá na okrajích zažloutlé světlo)
- paměť 512MB, úložiště 4GB (OT má 1024MB/4GB)
- chybí kompas a čelní kamerka
- menší dosah WiFi
- v ČR nedostupné silikonové ochranné pouzdro (pro OT se dá sehnat i do 100,- Kč)

Nerozhodně:

? obě SIM mají stejné IMEI (OT má unikátní IMEI pro každou SIM)
? displej není IPS (podobně i OT, kvalita displeje je srovnatelná)
? nevýrazná notifikační LED (OT má LED také ne moc výraznou)
? integrovaná univerzální čistící aplikace Mi-Assistant (nejsem si jist jejími pozitivy, např. hlásí vir v programu, kde moc nevěřím, že by byl, navíc se poté aplikace "hryzla" a pomohlo až odinstalivání "infikovaného" programu a smazání dat Mi-Assistantu)

Závěr:

Pro někoho, kdo se chce seznámit s používáním chytrého telefonu s Androidem, nechce příliš investovat, oželí fotografování a menší dosah WiFi, je tento přístroj, dle mého názoru, dobrá volba. Má pár nedostatků, ale s ohledem na cenu hodnotím přístroj jako výborný.

Trochu bych se bál přístroj doporučovat intenzivním telefonistům, protože jeho spolehlivost v takovém provozu jsem neprověřoval. Předpokládám ale, že to bude podobné u všech droidů. U OT se mi už dvakrát přihodilo (mám ho asi 1/2 roku), že byl telefon zdánlivě funkční, signál byl zobrazen jako dostatečný a přitom se na telefon nedalo dovolat, ani volat z něj - pomohl až restart. Neodvažuji se svádět toto přímo na telefon, příčinou může být i některá z nainstalovaných aplikací. Nicméně takovéto chování intenzivního telefonistu rozhodně nepotěší.