Pitva ŘJ pro eBike

Zhruba po roce zkušeností s elektrokoly a jejich řídícími jednotkami chci v tomto článku zaznamenat informace o zapojení pořízených ŘJ.

Signály v ŘJ KSLU37 dle popisů na DPS a jejich funkce:

Pohled na spodní stranu DPS řídící jednotky KSLU37

  • GND - signál vyveden na konektory akcelerátoru (BK), PAS (BK), brzdy "low level" (BK), "self-learning" (GN) a trimru omezovače rychlosti (WH).
  • SD - výstupní signál z akcelerátoru (WH). Na tento potenciál je také přivedena (WH) jedna strana trimru pro omezení rychlosti, druhá strana (WH) je spojena s GND. Pozor tedy: pokud je připojen akcelerátor, omezení rychlosti bude pracovat značně podivně, při nastavení nízké ohmické hodnoty trimru může dojít i k poškození Hall snímače v akcelerátoru!
  • 4.3V - připojeno napájení akcelerátoru (RD).
  • 5V - připojeno napájení PAS (RD).
  • 5V / U / V / W / GND - signály z Hall snímačů motoru (RD, YE, GN, BU, BK).
  • K1 / K2 / A2 / LJ / Q - tyto signály nejsou z ŘJ vyvedeny.
    u KSLS58 je signál LJ vyveden jako elektronická brzda (reverzní akcelerátor)
  • F5 - signál komunikace s LCD (GN).
  • F4 - signál komunikace s LCD (BU).
  • F3 - signál ze snímače rychlosti (WH).
  • F2 / F1 - tyto signály nejsou z ŘJ vyvedeny.
  • GND / RST / TDI / TMS / TDO / +5 - tyto signály nejsou z ŘJ vyvedeny, vzhledem k tomu, že jde o plošky pouze ze spodní strany DPS, myslím, že se jedná o signály využívané k nastavení ŘJ (např. zavedení FW...).
  • DS / X / 6/12 / XS / A3  - nezapojeno s výjimkou signálu 6/12, který je vyveden (GN) na konektor "self-learning". druhá strana je (opět GN) propojena na GND.
  • SL / SH / F6 / ZL / GND / 60V - SL je signál od brzdy (WH), ZL signál z PAS
  • Vcc - signál aktivace napájení z LCD (YE).
  • P+ - přívod kladného napětí 36V z baterie (RD). Dále je z tohoto potenciálu vyvedeno (WT) napájení pro LCD.
  • P- - přívod záporného pólu z baterie (BK).
  • W / V / U - silové vývody do motoru (GN, YE, BU)