Zapojení kabeláže eKola - konektory JULET

Pro propojení elektrických komponent na elektrokole se často využívají kabely s vodotěsnými konektory JULET. Příležitostně jsem tyto kabely také použil, popř. se s nimi jinak setkal na cizích instalacích. Dohledat informace o jejich zapojení není úplně snadné, takže se v tomto článku pokusím o shrnutí toho, co se mi najít podařilo.

Kdesi jsem narazil na informaci, že kabely lze použít do 200V a 5A. Průřez vodičů dle tohoto zdroje má být 0.2mm2. Přestože provedení konektorů je zlacené a vypadá precizně, s proudovým zatížením bych to raději nepřeháněl. Pro většinu zařízení na kole je ale proud pod 1A, jinak by tomu mohlo být v případě, že bychom kabeláž využívali pro napájení nějakých speciálních zařízení (např. napájecí vývod USB apod.).

JULET 8 pinů:

V podstatě první takový konektor, který jsem musel nějak dekódovat byl právě 8-mi pinový, který jsem pořídil s řídící jednotkou LSW957-17. U ŘJ byl konektor nachystán k propojení s řidítky (tj. LCD, akcelerátor a brzda). Protože jsem ale rozvody na kole měl nachystány pro konektory SM, provedl jsem záměnu tohoto konektoru za SM pro jednotlivé okruhy. Nejdřív ale bylo mutné rozklíčovat, co kam patří.

J-LCD displej
_______________________
BK - LCD: GND
GY - 
PU - 
RD - LCD: +36V in
BU - LCD: +36V out
YE - LCD: COM (Tx)
GN - LCD: COM (Rx)
WH - 
 XLD displej
_______________________
BK - LCD: GND
GY - throttle
PU - +4.2V (throttle)
RD - LCD: +36V in
BU - LCD: COM (Tx)
YE - LCD: +36V out
GN - LCD: COM (Tx)
WH - brake

 

J-LCD displej
__________________