Instalace CM13 / LOS na Redmi 2

(editováno v lednu 2018: LOS14, leden 2019: LOS15)

Tento článek není uceleným návodem, ale jen poznámkami obsahujícími důležité body instalace, abych při opětovné instalaci nemusel zdlouhavě bádat. Předpokládám již zavedené TWRP v požadované verzi (lze využít tento návod) a potřebné ZIPy (CM/LOS a GAPPS) na SD kartě.

  1. Spustit TWRP
  2. Provést rozšířené vymazání (Wipe-->Advanced wipe-->Select "data, system, dalvik/art cache, cache"), doporučuji provést i vymazání interního úložiště - když dočista, tak dočista
  3. Provést instalaci LOS (CM) a pak GAPPS
  4. Znovu provést vymazání cache
  5. Restartovat

Zjištěné problémy:

Tyto problémy se mi projevily po instalaci cm-13.0-20161027-NIGHTLY-wt88047.zip a GApps Nano z 9/2016. Při této instalaci jsem ale neprovedl rozšířený wipe, ale jen základní factory reset (zkusím to znovu a lépe):

  • nefunguje korektně menu fotoaparátu (posun položek menu)
  • GPS a kompas se chová záhadně
  • WiFi se nevypíná v režimu spánku (nebo nefunguje signalizace v "Nastavení/Baterie")

Instalace následníka CM, OS Lineage, mnohé problémy odstranil (foto, GPS i WiFi je snad OK). Bohužel ale nějaké drobnosti zůstaly či přibyly, a k lednu 2018 to vypadá, že vývoj LOS pro tento telefon byl ukončen. Na mém přístroji 2014811 a lineage-14.1-20170922-nightly-wt88047-signed jsem se tedy setkal s těmito problémy:

  • po nějaké době používání mě při volání druhá strana neslyší dokud telefon nerestartuji; přitom mikrofon např. v rekordéru funguje (možná je to vinou nějakého nastavení, nebo nějakou doinstalovanou aplikací - ještě prověřuji)
  • při navigaci v aplikaci Mapy.cz nefunguje korektrně hlasová navigace - hlas se "seká"
Měl jsem jistou naději, že potíže vyřeší instalace poslední verze LOS (lineage-14.1-20171125-nightly-wt88047-signed), u této verze ale přibyla chyba způsobující u některých Redmi 2 "vyšinutí" displeje (více na fóru MIUIOS.cz a XDA). Chybu jsem zkoušel opravit postupem uvedeným v mém dalším příspěvku na MIUIOS.cz. Pak jsem ale s pokusy skončil, protože při jednom z telefonátů mě opět nebylo slyšet - hlavní důvod instalace novějšího LOS se tedy minul účinkem. Porucha zvuku v MAPY.CZ je také beze změny. Vrátil jsem se tedy prozatím zpět k verzi 20170922.
 

Lineage OS 15.1

Díky několika vývojářům na XDA developers, kteří projekt LOS na Redmi 2 převzali, pokračuje zhruba od června 2018 vydávání nočních verzí LOS, tentokrát s Androidem Oreo - tj. LOS 15.1. Na podzim 2018 jsem na tento alternativní Android přešel. Po odstranění několika chyb v prvních buildech mi telefon konečně pracuje uspokojivě. Přetrvává mi pouze zlobící GPS, podle ohlasů na fóru XDA developers a Miuios.cz se ale zdá, že se to týká jen mého (v ČR méně běžného) modelu HM2014811.

Na fóru Miuios.cz jsem vytvořil nové téma Lineage OS 15, ve kterém v prvním příspěvku uvádím heslovitý návod k instalaci LOS15.1 na Redmi 2. Abych návod zbytečně neznepřehledňoval pro ty, kteří zhruba vědí co a jak, pro podrobnější informace jsem vyhradil druhý příspěvek.